Om klubben

Aksla IL har ca 830 aktive medlemmer fordelt på fotball og håndball og er dermed et av de største idrettslagene i Møre og Romsdal.
Aksla IL er sertifisert kvalitetsklubb. Det er i dag 4 ansatte: Daglig leder, markedsansvarlig, sportslig leder håndball og sportslig utviklingsleder fotball.
Daglig leder har kontor på klubbens klubbhus i nyoppussede fasiliteter ved Ratvika Stadion.

Verdier: Inkluderende – Allsidige – Profesjonelle 

Visjon: Idrettsglede for alle

 

Generelt om rollen

Overordnet er daglig leder ansvarlig for den daglige ledelsen i idrettslaget. Dette innbefatter både driftsoppgaver, samt utviklingsoppgaver som er bestemt av styret. Daglig leder skal ikke utføre alle oppgaver i idrettslaget selv, men påse at alle viktige oppgaver blir godt organisert, planlagt og gjennomført. Oppgaver som daglig leder selv ikke utfører, vil daglig leder derfor ha et påse-ansvar for at blir utført av andre ansatte, andre medlemmer eller medlemmer i styrer og utvalg.

Daglig leder skal i samarbeid med styret fastsette idrettslagets mål og strategier, for deretter å ta ansvaret for en effektiv ledelse av alles innsats for å innfri disse.

Daglig leder har ansvaret for at styret får forelagt alle saker som på grunn av prinsipielle forhold, økonomiske betydning eller av andre grunner er av en slik art at de bør forelegges styret. Daglig leder plikter å informere styret om viktige forhold i og utenfor bedriften som kan påvirke bedriftens stilling og utvikling.

Daglig leder har ansvaret for forberedelse av styresaker og i samarbeid med styrets leder innkalle til styremøtene.


Hovedoppgaver

Økonomi

  • Budsjettprosess
  • Fakturering av medlems- og treningsavgifter, samt oppfølging av disse
  • 1.godkjenner i regnskapssystemet
  • Fakturere faktiske inntekter og påse at krav blir betalt

 

Arrangement

  • Ansvarlig Møre Cup
  • Kick off fotball
  • Avkast håndball
  • Andre inntektsbringende tiltak
  • Sosiale tilstelninger for trenere, lagleder og frivillige

 

Kommunikasjon

  • Vi bruker Spond til å kommunisere direkte ut til medlemmene
  • Laglederne er din høyre hånd og tar mye av kommunikasjon ut til sine medlemmer og foresatte
  • Bindeledd mellom klubb – NFF, SFK, NHF og NIF
  • Dialog med M&R Idrettskrets, kommune og andre
  • Bruk av hjemmeside og Facebook
  • Tett kontakt med anleggsansvarlige

 

Operasjonelle oppgaver

  • Innkjøp og logistikk av drakter, baller og annet sportsutstyr
  • Oppfølging klubbavtaler med utstyrsleverandør og varehus
  • Utleie av klubbhus og Ratvika stadion
  • Innkjøp og lagerkontroll kiosk
  • Organisere lotteri og andre inntektsbaserte dugnader

 

Ønsket kompetanse

  • Utdanning i sportsmanagement eller innen økonomi og administrasjon
  • Kjennskap til klubbdrift
  • Gode kommunikasjonsevner
  • Gode relasjonelle ferdigheter
  • Strukturert og ryddig
  • Ledererfaring

 

Hva vi kan tilby

  • Lønn etter avtale
  • Gode pensjonsordninger
  • Årsmedlemsskap Family Sports Club
  • Bedriftshelsetjeneste
  • Godt miljø
  • Muligheter for relevante kurs og faglig påfyll

 

Dette er en allsidig stilling og passer godt for deg som liker at ting skjer og trives med å ha mange baller i luften.

Stillingen er i hovedsak en 8-16 stilling, men vil kreve tilgjengelighet og tilstedeværelse på noen av de ulike aktivitetene, noe kvelds- og helgearbeid må påregnes.

Oppgaver knyttet til rollen som daglig leder kan diskuteres/tilpasses med den enkelte aktuelle kandidat.

 

Søknadsfrist 20.11.23

 

CV og søknad kan sendes til styreleder Joachim Flataker joachim@akslail.no

Har du spørsmål om stillingen ta kontakt på mail joachim@akslail.no eller telefon +47 48154041